Herkomst | Vlieland | 17.00 uur | |
Bestemming | Kornwerderzand | 23.45 uur | |
Tussenstop | Brug en sluis Kornwerderzand | 23.15-23.30 uur | |
Tijd | 5 3/4 uur | ||
Afstand nm | 27 | gemiddeld kn | 4,4 |
Zeiltijd | 2 3/4 uur | Motortijd | 3 Uur |
Wind | O3 | Temperatuur C | 13 |
Luchtdruk | 1018 | Bewolking | licht |
Zon | 1 uur | Regen | geen |
Bemanning | Rudy |
Herkomst | Vertrek | Bestemming | Aankomst | Tijd | Zeiltijd | Afstand | Gem |
Vlieland | 17.30 | Kornwerderzand | 23.45 | 5 3/4 uur | 2 3/4 uur | 27 | 4,8 |
Zon | Regen | Bewolking | Luchtdruk | Temp | Motor | Bemanning | |
1 uur | 0 uur | Licht | 1018 | 13 | 3 uur | Rudy |
Alle mensen deugen
Eigenlijk kom ik vooral veel hulpvaardige mensen tegen. De sluiswachter die een stempel komt brengen, de vrijwilligers van de KNRM en deze man.
Nieuw vaarplan
Ik wil naar Lelystad om mijn tracker en startkoker terug te brengen en de Wilhelmina naar de winterstalling. Ik was te laat voor het ochtendtij en zit niet te wachten op een volgend nachtelijk avontuur. Maar voor morgen wordt opnieuw harde wind voorspeld. Daar zit ik ook niet op te wachten.
Gekozen om toch maar met het avondtij te vertrekken. De meeste boeien zijn verlicht en het is ook een goede trauma therapie. Vanavond naar Harlingen of als het meezit Kornwerderzand en dan morgenochtend door naar Lelystad.
Gelukt
Anders dan gisteren is dit vaarplan wel uitgevoerd. Nu ik ben afgehaakt bij de singlehanded prestatietocht, kon ik de motor gebruiken. Ik hoefde niet te kruisen en in de geul van Harlingen naar Kornwerderzand heb ik de motor aangezet om sneller tegen de stroom in te varen en de stuurautomaat te voorzien van elektriciteit. Daar was ik blij mee, want daardoor had ik de handen vrij om de onverlichte/blinde tonnen te zoeken. Van de ook vriendelijke sluiswachter mocht ik gaan liggen aan een van de wacht steigers aan de IJsselmeer-kant van de sluis. Morgen verder.